duminică, 10 februarie 2013

Maestrul Victor Rebenciuc, Decembrie 1989

Printre cei care au apărut la TVR în decembrie 1989 și care astăzi împlinește vârsta de 80 de ani, a fost şi actorul Victor Rebengiuc. Nu mai ştiu data exactă a apariţiei sale. 
Îl puteţi vedea mai jos:



Transcriere (parțială) a înregistrării:
... Armata noastră a cucerit Budapesta, a cucerit Banska Bistriţa, este o armată capabilă să lupte şi să învingă un duşman ca ăsta. Un duşman care nu mai are nici un suport moral, care încearcă să se salveze. Să salveze, ce să-şi salveze? O fărîmă de viaţă care i-a mai rămas. 
Am văzut foarte mulţi dintre cei care au luat cuvîntul pînă acuma aici la televiziune, nu foarte mulţi, cîţiva, cît am putut eu să văd, greşesc cînd spun foarte mulţi, şi care-ncep prin a-şi cere scuze. Eu cred că asta este o atitudine nu tocmai potrivită. Cred că lucrurile n-ar fi ajuns aicea dacă fiecare dintre noi ar fi avut tăria la timpul potrivit, să-şi înfrîngă frica şi să încerce să aibă o atitudine demnă faţă de tot ce se întîmpla în jurul lui, Şi dacă fiecare dintre noi ar fi spus nu. Un “nu” atunci cînd era solicitat să spună versuri la televiziune…
Cornelius Roşiianu: - Este…
Victor Rebengiuc
: -…atunci cînd era solicitat să pronunţe cuvinte, nume proprii, care nu se mai pot pronunţa, nici atuncea şi nici acuma. Eu nu pot să pronunţ un asemenea nume propriu şi n-am putut nici înainte s-o fac. Cred că dacă ei s-ar fi gîndit acuma, atuncea, acuma n-ar mai fi trebuit să vină şi să-şi ceară scuze. Ce aş vrea să le propun? Înainte de a veni la televiziune să-şi ceară scuze, le ofer o hîrtiuţă, un sul, să-şi şteargă gura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu