miercuri, 18 septembrie 2019

Cine este mai sincer: naivul, prostul sau realistul?

         Este o chestiune arhicunoscută și dezbătută între oameni. Din păcate mulți nu știm semnificația cuvântului naiv. Conform DEX, a fi naiv înseamnă a fi lipsit de experiență și de prefăcătorie, simplu, natural, credul și sincer, iar în sens peiorativ - lipsit de judecată matură. Deci nu există nici o legătură între a fi prost și a fi lipsit de experiență. Însă, în viața de zi cu zi, avem tendința să catalogăm oamenii drept proști, fără a-i cunoaște.
        A fi naiv însemnă a nu fi în cunoștință de cauză, a nu avea îndeajuns de multă experiență de viață, sau, pur și simplu, a fi un om echilibrat și sincer. 
        Într-adevăr, în ziua de azi a fi sincer este considerat de către foarte mulți a fi un defect.
        Ce ne facem însă când întâlnim oameni cu o pregătire profesională de necontestat, cu o cultură generală vastă și de o sinceritate pură și curată, care nu pot depăși complexul de naivitate în fața adevărului care-i contrazice! De ce astfel de oameni rămân în universul lor curat și sincer, dar naiv? De ce adevărul relevat nu-i clintește din convingerile lor? 
”Știu că poate par naiv, dar eu îl consider pe X politician că este cel mai bun! Da, sunt de acord că ar fi putut face mai mult și nu înțeleg de ce n-a făcut, dar este un om mai bun decât toți ceilalți”!
”În naivitatea mea l-am votat pe X, fiind convins că este sincer și va fi altfel decât ceilalți! Se pare că m-am înșelat, dar totuși nu se compară cu cei dinaintea lui. El este mai bun”!
”Cred că X mă reprezintă pe mine în politică, de aceea îl voi vota! Ce dacă a obținut foloase necuvenite în vechea funcție, nu este nici primul și nici ultimul”!
7 decembrie 2009, ora 3 dimineața - Traian Băsescu: ”-E un fleac...i-am ciuruit”!
Această ”râgâială” hăhăită a fost echivalentă cu primirea ”unui cap în gură” (caracteristic personajului de tristă amintire)! Așa am simțit eu atunci, fiindcă în naivitatea mea credeam că alegerile în România sunt democratice dar și corecte!
29 iulie 2012 - Referendum pentru demiterea președintelui (a
l doilea ”cap în gură”)!
Voturi „DA” (pentru demitere): 7.403.836 (87,52%)
Voturi „NU” (împotriva demiterii): 943.375 (11,15%)
Voturi nule: 111.482 (1,32%)
Am participat la referendum și am votat DA, pentru că în naivitatea mea credeam că votul liber nu poate fi contestat de către nimeni!
21 augut 2012, Curtea Constituțională a României a invalidat referendumul, comunicându-ne oficial:”Ați votat dar nu se pune”!

Comunicatul Integral al Curtii Constitutionale spubea așa:În ziua de 21 august 2012, Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.i) din Constituţia României şi al art.46-47 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cu majoritatea de voturi prevăzută de art.47 alin.(1) din Legea nr. 47/1992, a hotărât :
1. Constată că procedura pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, a fost respectată.
2. Confirmă rezultatele referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 comunicate de Biroul Electoral Central  şi constată că din totalul de 18.292.464 de persoane înscrise în listele electorale permanente au participat la vot 8.459.053 de persoane (46.24 %), din care 7.403.836 (87.52 %) au răspuns „DA” la întrebarea „Sunteţi de acord cu demiterea Preşedintelui României?”, iar  943.375 (11.15 %) au răspuns  „NU”.
 3. Constată că la referendum nu au participat cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente, pentru ca referendumul  să fie valabil în conformitate cu prevederile art.5 alin.(2) din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.
4. La data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, încetează interimatul domnului George - Crin Laurenţiu Antonescu  în exercitarea funcţiei de Preşedinte al României.
5. De la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, domnul Traian Băsescu îşi reia exercitarea atribuţiilor constituţionale şi legale de Preşedinte al României.
Prezenta hotărâre se prezintă Camerei Deputaţilor şi Senatului, întrunite în şedinţă comună.
Hotărârea este definitivă şi general obligatorie şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în presă.


Ăsta n-a mai fost ca un”cap în gură” ci ca ”un genunchi în ...ie”! 
Ei bine, de atunci am înțeles că naivitatea mea este echivalentă cu prostia, motiv pentru care mi-am revizuit atitudinea și astăzi am devenit un votant sincer și realist !
România este subjugată de forțe interne și externe care își ”numesc” în funcțiile cheie de reprezentare ale statului, doar persoane selectate și ”pregătite” pentru a face ce trebuie! 
Cine crede că alegerile în România sunt corecte și nearanjate, dacă nu iese cine trebuie, ori e NAIV, ori PROST!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu